سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل

گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ در آمد گوگل از تبلیغات بوده است.

سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را می‌دهد که علاوه بر آن که سایت‌هایشان بر حسب رتبه ای که الگوریتم‌های گوگل به آن‌ها اختصاص داده است در نتایج جست‌جو نمایش داده می‌شود، بتوانند سایت‌هایشان را در همان صفحه اول نتایج جست‌جوی گوگل برای کاربرانی که جست‌جوهایی مرتبط با کسب و کار و وب‌سایت آن‌ها می‌کنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند.

به این ترتیب صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با هزینه هایی به نسبت کم وب‌سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند.

این سیستم به این صورت کار می کند که شما یک حساب کاربری گوگل ادورز می سازید و چندتا واژه کلیدی درباره کسب و کارتون را وارد می کنید و بعد حساب کاربریتون را شارژ می کنید براي عضويت در اين سيستم گوگل بايد كارت اعتباري Credit Card داشته باشيد.

اين سيستم سفارش تبليغ به گوگل , آنقدر سنجيده و مناسب و بر اساس خواست مشتري طراحي شده كه به احتمال زياد , ۱۰۰ درصد مشتريان گوگل از اين سرويس راضي و خشنود خواهد بود. حتما مي دانيد كه تبليغات متني گوگل مناسب ترين نوع تبليغات در اينترنت هستند كه در سايت گوگل و سايتهاي شريك آن نمايش داده مي شوند. و اين تبليغات بر اساس كلمات كليدي انجام ميگيرد. به عنوان مثال وقتي كاربري در موتور جستجوي گوگل دنبال سايت يا عبارتي با محتواي ” Linux Hosting ” هست گوگل تبليغاتي را كه در زمينه اين كلمات كليدي وجود دارد را نمايش ميدهد و در ازاي كليك بر روي آنها از سفارش دهنده پول ميگيرد , اما نه براي هر كليكي!

هنگاميكه مشتري سفارش تبليغ مي دهد از وي پرسيده مي شود گروه هدف ( يعني كسانيكه ميخواهيد اين تبليغات را ببينند ) از كدام كشور باشند و تبليغ در چه زبانهايي نمايش داده شود. با اينكار مثلا كسي كه در هلند كارش فروش CD و DVD از طريق اينترنت است, اگر گروه هدف تبليغ خود را كشور هلند يا مثلا چند كشور ( امريكا – كانادا – انگليس) انتخاب كند , كليك كردن بر روي تبليغات آن در بقيه كشورها هزينه اي براي تبليغ دهنده ندارد

چون كه در واقع كليك من شخص بيننده از ايران براي اين شخص سودي ندارد تا در ازاي آن هزينه پرداخت كند. در ضمن گوگل تبليغ اين شخص را به احتمال ۹۵ درصد در كشورهايي كه نخواسته , نمايش نميدهد. تنها در صورتي اينكار را ميكند كه از كشور شخص بازديد كننده تبليغاتي در زمينه كلمات كليدي كه جستجو مي كند آگهي دهنده نباشد. (گفتني است گوگل بر اساس آدرس IP هر شخص در اينترنت , كشور محل سكونت وي را تشخيص ميدهد.)

هنگام دادن سفارش تبليغ به گوگل ‏, گوگل بر اساس كلمات كليدي كه براي تبليغتان انتخاب كرده ايد قيمت تعين ميكند. و شما مختاريد كه قيمت پيشنهادي گوگل را بپذيريد يا كمتر و بيشتر از آن را انتخاب كنيد. اگر قيمت پيشنهادي شما با قيمت گوگل براي هر كليك زياد تفاوت داشته باشد , درصد نمايش آن تبليغ در گوگل بسيار كم مي شود. هر چقدر قيمت پيشنهادي شخص زياد باشد , تبليغش در بالاترين قسمت تبليغات گوگل در صفحات اول نتايج جستجوي گوگل نمايش داده ميشود.

پاسخ دهید