مقدمه‌ای بر کراس‌ فیت

 

به زبان ساده‌تر، کراس فیت نوعی تمرین ورزشی است که شما را قوی‌تر، خوش اندام‌تر، محکم‌تر و موزون‌تر می‌کند و با یک سری حرکات مختلف ورزشی ماهیچه‌های شما را می‌سازد.

کراس فیت با سطوح مختلف دشواری و زمان‌بندی، بدن شما را به روش‌های مختلفی به چالش می‌کشد و محک می‌زند.

ورزش کراس فیت اساسا برای کسانی مناسب است که اهل چالش هستند، از کارهایی که روزانه مجبور به تکرار کردن آن‌ها هستند خسته‌ شده‌اند، از یاد گرفتن مهارت‌های جدید لذت می‌برند و داشتن اندام مناسب و سلامت به آن‌ها احساس غرور می‌دهد. کراس فیت از تمرینات کاربردی که تمام بدن را درگیر می‌کنند، از وزنه‌برداری گرفته تا ژیمناستیک، در کنار دویدن، شنا و بسیاری اصول دیگر بهره می‌گیرد.

چطور دویدن را شروع کنیم (یا دوباره به آن برگردیم)شما می توانید تقریبا هر جایی بدوید، آن هم بدون هیچ تجهیزاتی. پس باید شروعش آسان باشد، یک پا را جلوی دیگری فرود می آورید و ادامه می دهید. درست است دیگر؟ خیر، ماجرا به این سادگی نیست….

در این مرحله برای تمرینی که در پیش‌رو دارید خودتان را آماده می‌کنید، خون در بدن شما به جریان درمی‌آید و ضربان قلبتان شدت می‌گیرد.

این مرحله به طور عادی روی یک تمرین تمرکز دارد و شما سعی می‌کنید با تقویت تکنیک، یک سری ست‌ها را اجرا و تکرار کنید. از کار با باربل گرفته تا تمرینات وزن بدن (Body weight) که نیاز به ابزار خاصی ندارند.

یک کلاس کراس فیت شامل بخشی به نام تمرینِ روز می‌شود که  آن هم جلسه شرطی‌سازی متابولیک است. تمام کارهایی که باید به طور منظم تکرار کنید در این مرحله مدام تغییر می‌کنند، به طوری که هیچکس از تمرین روز بعد خبر ندارد. به عنوان مثال، در یک جلسه ممکن است Box Jumps، Burpees و Kettle bell swing انجام دهید و تمرین روز دیگر شامل شنا روی دست، دوی سرعت یا کار با باربل شود. تمرین کردن با Box هیچوقت خسته کننده نیست.

ارسال دیدگاه